سبک زندگینکات خانه‌داری

تميز كردن آشپزخانه 7 ترفند مهم

استفاده از مواد شیمیایی در آشپزخانه ایده آل نیست و هیچ کسی دوست ندارد این مواد به درون غذا، نوشیدنی و دیگر خوراکی ها وارد شود. خوشبختانه برخی از روش های ساده برای خانه داری وجود دارند که سمی و خطرناک نیستند، این روش ها هم باعث تمیز کردن خانه شما می شوند و هم نگرانی بابت وجود مواد شیمیایی نخواهند داشت. املاک آنلاین در ادامه مطلب این روش ها را برای تميز كردن آشپزخانه معرفی می کند:

تمیز کردن راه آب سینک ظرفشویی

درون سینک را تمیز کنید و چند پد خانگی را به رایحه مرکبات آغشته کنید. ترکیبات اصلی عبارتند از: جوش شیرین، لیمو، سرکه، نمک و اسانس روغنی لیمو

تمیز کردن صفحه کابینت

برای تميز كردن آشپزخانه ، با استفاده از ترکیبات موجود در اسپری همه کاره علاوه بر تمیز کردن سطوح، آن را ضد عفونی نیز خواهید کرد. ترکیبات اصلی برای تمیز کردن کابینت عبارتند از: سرکه، لیمو، علف لیمو و آب.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

برای جلوگیری از به وجود آمدن جرم در ماشین ظرفشویی باید یک بار در ماه آن را تمیز کنید. ترکیبات اصلی برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی عبارتند از: سرکه سفید، جوش شیرین و صابون ظرفشویی.

تمیز کردن تستر

در تميز كردن آشپزخانه ، هر چند وقت یک بار تستر خانگی تان را تمیز کنید و خره های نان را از آن بیرون بیاورید. تمیز کردن تستر فقط یک یا دو دقیقه از زمانتان را می گیرد. حتما مطمئن شوید که قبل از شروع، تستر را از برق در آورده باشید. ترکیبات اصلی عبارتند از: دستمال مرطوب و مسواک تمیز.

تمیز کردن اسکاچ

شستشوی اسکاچ یکی از مراحل خانه داری است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. برای این منظور به عنوان گزینه اول از سرکه استفاده کنید و برای گزینه دوم به سراغ روش مایکروفری بروید. ترکیبات اصلی عبارتند از: سرکه سفید تقطیر شده و آب.

تمیز کردن یخچال

در تميز كردن آشپزخانه ، به تمیز کردن یخچال خود اهمیت دهید تا بتواند بهترین کارکرد خود را داشته باشد و به دنبال آن مواد غذایی برای مدت بیشتری سالم بمانند. ترکیبات اصلی عبارتند از: سرکه سفید و صابون ظرفشویی.

تمیز کردن تخته برش

از آنجایی که مواد غذایی مختلف روی تخته گوشت برش می خورند، ممکن است با باقی ماندن ذرات در بافت تخته و فاسد شدن باعث به وجود آمدن آلودگی شوند، پس فراموش نکنید که بر حسب میزان استفاده آن را مرتب تمیز کنید. ترکیبات اصلی: صابون رنده شده، نمک، لیمو، جوش شیرین، اسانس روغنی لیمو، سرکه سفید و روغن معدنی.

به عنوان نکته آخر در تميز كردن آشپزخانه ، هم روشی برای فراری دادن حشرات معرفی می شود. حشرات درون میوه ممکن است برای مدت طولانی درون آشپزخانه باقی بمانند. یک اسپری طبیعی با استفاده از روغن سرکه سیب، اسانس روغنی و سرکه سفید تهیه کنید و از شر این حشرات مزاحم راحت شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا