بازارچه ساختمان

تخت خواب کودک و نوجوان

 تخت خواب کودک و نوجوان مناسب را می توانید بر مبنای علاقه ی شخصی کودکانتان انتخاب کنید، علاوه بر آن حتما باید اطلاعات کافی در زمینه جنس، قیمت و کیفیت آن در نظر بگیرید تا خرید ایده آل تری داشته باشید. راهنمای خرید: آرامش شاید کلمه ای باشد که وقتی آن را می شنویم به دنبال هر چیزی می گردیم که با آن، کلمه آرامش را توصیف کنیم و به تصویر بکشیم اما گاهی آرامش را به تصویر کشیدن آن قدر ساده است که نیاز به گشتن در ذهن مان نیست. ساعاتی که در خانه مان می گذرانیم، اوقاتی که در حال استراحت هستیم، همه شان آرامش مان را فراهم می کند اما این آرامش گاهی در گرو و مستلزم وسایلی است که بتواند نیاز مان را تامین کند.

همان طور که ما یعنی افراد بزرگسال نیاز به این آرامش داریم، کودکان نیز خواهان چنین چیزی هستند اما شاید نتوانند این را درخواست را در سنین پایین تر بیان کنند به همین دلیل پدر و مادر کودک قطعا به فکر این آرامش هستند. از زمانی که کودکی پا به این دنیا می گذارد والدین برای آرامش هرچه بیشتر کودک تلاش می کنند. در این مطلب از املاک آنلاین قصد داریم وسیله ای را مورد بررسی قرار دهیم که شاید بسیار مورد توجه والدین و مخصوصا مادران باشد زیرا کودک شما حتی در خواب هم نیازمند این آرامش است. در ادامه به بررسی تخت خواب کودک می پردازیم.

موضوع مورد بررسی این مطلب راهنمای خرید تخت خواب کودک و نوجوان است. موضوعی که شاید این روزها فکر خانم های باردار را برای خرید سیسمونی به خود مشغول کرده است و یا شاید برای خرید و یا تعویض تخت خواب کودک و یا فرزند نوجوان خود به دنبال اطلاعات دقیق تری هستند. می خواهیم با اطلاعاتی که در اختیار شما می گذاریم تجربه خریدی دلچسب تر را برای شما ایجاد کنیم. همراه ما باشید.

تخت خواب کودک و نوجوان

معرفی انواع تخت خواب کودک و نوجوان

تخت خواب کودک و نوجوان به دو دسته تقسیم می شود. دسته اول تخت خواب هایی هستند که فقط برای سنین نوزادی و تا سه یا چهار سالگی کودک مناسب هستند و دسته دیگر تخت نوجوان و تخت خواب هایی که برای سنین نوجوانی هم مناسبند. هریک از این انواعی که معرفی شد معمولا به همراه دیگر اجزای سرویس خواب مثل کمد، دراور و بوفه به فروش می رسند. در ادامه مطلب هر یک از این تخت خواب ها را با جزییات بیشتر برای تان شرح می دهیم.

تخت خواب کودک و نوجوان

تخت خواب نوزادی

این دسته از تخت خواب ها همان طور که در ابتدا اشاره کردیم به دلیل داشتن دیگر اجزا مانند دراور و کمد فضای بیشتری را اشغال می کنند و بهتر است اگر انتخاب تان این مدل از سرویس خواب ها است، اتاقی مجزا را برای قرار گیری آن در نظر بگیرید. تخت های نوزادی معمولا میله هایی با ارتفاع 70 سانتی متر در کناره های خود دارد تا مانع از افتادن نوزاد شود.

یک طرف از این میله ها متحرک است و بالا و پایین می رود تا مادر هنگام گذاشتن و برداشتن کودک بیش از حد خم نشود و سمت دیگر ثابت است. یکی دیگر از ویژگی های سرویس خواب نوزاد که دارای میله در کناره خود است، قابل تنظیم بودن آن ها است با بالا رفتن سن کودک و بر اساس میزان فعالیت و توانایی کودک برای پایین آمدن از تخت خواب ارتفاع آن را می توانید تنظیم کنید تا هم از سقوط ناگهانی کودک جلوگیری کنید و همچنین باعث اذیت شدن کودک تان برای فعالیت نشوید.

تخت خواب کودک و نوجوان

تخت خواب کودک و نوجوان

دسته دیگری از تخت خواب کودک آن هایی است که اندازه شان طوری طراحی شده است که برای سنین نوجوانی هم مناسب هستند. اگر قصد دارید تختی که برای کودک تان خریداری می کنید را تا سنین نوجوانی استفاده کند، بهتر است این گزینه را انتخاب کنید و تفاوت اندکی که در ابعاد و شکل ظاهری تخت خواب وجود دارد، باعث می شود که بعد از سه چهار سال نیازی به تعویض سرویس خواب نداشته باشید که البته انتخاب سرویس خوابی که هم برای نوزادی و هم نوجوانی فرزند تان مناسب باشد، کار آسانی نیست، اما می توانید مدلی را انتخاب کنید که کمی ساده تر باشد و نیازی به تعویض مجدد تخت خواب کودک و نوجوان نداشته باشید.

تخت خواب کودک و نوجوان

تخت پارک کودک

همان طور که از نامش پیدا است این سری از تخت خواب ها به صورت دو کاره ایفای نقش می کند و مسئولیت بر عهده دارد. یعنی در قسمت بالایی شان تخت تعبیه شده است و در قسمت پایین فضایی برای بازی کودکان طراحی شده است. این مدل از تخت خواب ها مناسب دوره نوزادی هستند و مانند تخت نوزادی تا سه یا چهار سالگی کودک، نیازش را بر طرف می کند.

فضایی که در زیر تخت پارک قرار دارد، برای بازی طراحی شده است، از جنس تور و پارچه است و ایمنی را برای کودک تان تضمین می کند. این مدل از تخت خواب ها به نسبت دیگر مدل های معرفی شده وزن کمتری دارند و به راحتی قابل جا به جایی هستند و برای مثال می توانید آن را در سفر هم به همراه خود ببرید زیرا قابلیت جمع شدن آسان را نیز دارا است.

تخت خواب کودک و نوجوان

مزایا و معایب تخت خواب کودک و نوجوان

تخت خواب کودک هم مانند دیگر محصولات و لوازمی که خریداری می کنیم دارای مزایا و معایبی است که بهتر است قبل از خرید آن ها را بشناسید  و انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید. در ادمه مطلب می خواهیم این موارد را بررسی کنیم که خریدی مطمئن تر داشته باشید.

مزایای انتخاب تخت خواب کودک و نوجوان

  • تخت خواب های نوزادی برای سنین پایین کودک دارای امنیت بیشتری نسبت به تخت نوجوان هستند.
  • تخت خواب های نوزادی قابلیت تنظیم شدن دارند.
  • اگر تخت نوجوان را برای خرید اولیه سیمونی انتخاب کنید بعد از سه چهار سال نیازی به پرداخت هزینه مجدد ندارید.
  • تخت و پارک ها قابلیت جا به جایی آسان دارند و وزن آن ها بسیار کم است.

معایب انتخاب تخت خواب کودک و نوجوان

  • سرویس خواب ها معمولا فضای زیادی را به دلیل داشتن کمد و دراور اشغال می کنند.
  • تخت نوجوان برای دوران نوزادی امنیت پایینی دارد.
  • اگر انتخاب تان تخت خواب نوزادی است بعد از چند سالی باید هزینه ای را برای خرید تخت نوجوان پرداخت کنید.

راهنمای خرید تخت خواب کودک و نوجوان

  1. فاصله میان میله های تخت نوزادی را بررسی کنید. این فاصله نباید کمتر از 5 سانتی متر و بیشتر از 10 سانتی متر باشد تا باعث ایجاد مشکل برای سر و دست کودک نشود.
  2. پیچ و مهره های تخت را به دقت بررسی کنید تا تیزی آن باعث ایجاد زخم در بدن کودک تان نشود.
  3. میله های کنار تخت خواب را به دقت چک کنید که ترک و یا شکستگی نداشته باشد.
  4. برای خرید تخت و پارک به مقاومت و پایداری و استحکام آن توجه کنید.
  5. جنس پارچه و توری که برای تخت و پارک به کار رفته است را بررسی کنید.
  6. ارتفاع تخت خواب را هنگام خرید چک کنید. زیرا تخت خواب به باید خیلی زیاد بلند باشد و نه خیلی کوتاه باشد.
  7. فضایی که در زیر تخت خواب کودکو نوجوان معمولا تعبیه می شود به دو صورت جک دار و کشویی است. اگر انتخاب تان، تخت نوجوان است حتما به این نکته توجه کنید که تخت خوابی که انتخاب می کنید یکی از انواع معرفی شده را دار باشد. زیرا می توانید از فضای زیر تخت خواب تان هم استفاده کنید و همچنین در انواع تخت نوزادی معمولا باید کشویی در زیر تخت داشته باشد.
  8. جنس تخت خوابی که انتخاب می کنید بهتر است چوبی باشد اما هنگام خرید به بوی آن توجه کنید. همان طور که بوی چوب و ماده جلا دهنده برای افراد بزرگ سال می تواند آزاد دهنده باشد، برای کودکان نیز همین حالت را ایجاد می کند و ممکن است کودکان به این بو آلرژی هم داشته باشند.
  9. به چوب تخت خوب دقت کنید که صاف و بدون شکاف باشد. زیرا که این شکاف ها محل تجمع حشرات می شود و باعث آزردن فرزند تان است.
  10. تشکی که برای تخت کودک و نوجوان تان انتخاب می کنید نه باید خیلی نرم باشد و نه خیلی سفت. زیرا در هر دو حالت به ستون فقرات آسیب وارد می کند.
  11. از داشتن گارانتی برای تخت خوابی که خریداری می کنید، مطمئن شوید.

انواع برند تخت خواب کودک و نوجوان در ایران

برند های بسیاری در بازار برای تخت خواب کودک و نوجوان موجود است که عبارتند از آپادانا، ساحل چوب، وینه چوب، چیلک، کمجا چوب و بالسا که با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید و بر اساس سلیقه تان می توانید آن را انتخاب کنید.

بورس خرید انواع تخت خواب کودک و نوجوان

برای خرید تخت نوجوان در تهران می توانید به یافت آباد و دلاوران به شرق تهران مراجعه کنید که البته فروشگاه برند های معرفی شده در بازار های چوبی که معرفی شدند هم موجود است، مطلب مبلمان کودک و نوجوان، از این فروشگاه‌ها راحت‌تر خرید کنید؟! در این زمینه شما را بیشتر راهنمایی می کند.

جدول قیمت انواع تخت خواب کودک و نوجوان

برای خرید تخت خواب کودک و نوجوان به حدود قیمتی نیاز دارید که در جدول زیر به بررسی قیمت تخت نوجوان و قیمت تخت خواب کودک پرداخته ایم تا خریدی آسان تر داشته باشید.

برند رده سنی مدل |  کد محصولقيمت (تومان)
  نی نی چوبنوزادالکا2.350.000
پارادایس2.650.000
 کودک و نوجوانفلورانس3.350.000
رویال5.300.000
صنایع چوب دی ایراننوزادپرنسس1.490.000
کیتی2.350.000
کودک و نوجوانساحل1.450.000
استرانگ1.490.000
کمجا چوبنوزادرویا-kam000285252.740.000
آنیتا- kam000285203.141.800
کودک و نوجوانپردیس- kam000285243.310.000
یلدا- kam000285376.320.000

در مطالب بعدی شما را با قیمت روز سایر لوازم و وسایل منزل آشنا خواهیم کرد، پس برای اطلاع از به روزترین ایده های طراحی و دکوراسیون داخلی چشم از کانال تلگرام آی هوم بر ندارید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا