معماریمعماری و دکوراسیون

مرتب کردن خانه ، 10 راه ساده برای جلوگیری از بهم ریختگی خانه!

احتمالا شما هم قبول دارید که بهتر است از به هم ریختگی خانه جلوگیری کرد تا در نهایت مجبور نشوید با حجم زیادی از بهم ریختگی و شلوغی رو به رو شوید. به همین دلیل نیز در این مطلب از املاک آنلاین تصمیم داریم شما را با راه هایی آشنا کنیم که می توانند در مرتب کردن خانه  و مرتب نگه داشتن خانه شما به کمکتان آمده از هرگونه شلوغی و به هم ریختگی جلوگیری کنند.

به دنبال فضای ذخیره سازی نباشید.

قبل از هر چیز باید این را بدانید که مهیا کردن فضای بیش از حد در خانه باعث می شود که به همان نسبت وسایل خرد و کوچک بیشتر شده و در نتیجه شلوغی و به هم ریختگی نیز افزایش یابد. به همین دلیل توصیه می شود که تا جای ممکن به دنبال فضاهای ذخیره سازی در دکوراسیون نشیمن خود نباشید. اگر میز جلومبلی شما دارای کشو و یا قفسه هایی است بهتر است که آنها را با کتاب و یا وسایل تزئینی پر کنید تا فرصت و فضای قرارگیری وسایل دیگری مهیا نشود. با این حال توصیه ما در مرتب کردن خانه این است که برای دکوراسیون نشیمن خود به دنبال میزهای جلومبلی ای باشید که دارای فضای ذخیره سازی نیستند.

از سینی استفاده کنید.

با توجه به این تصویر می بینید که شما می توانید با قرار دادن یک سینی بر روی میزتان بسیاری از وسایل مانند کنترل، شمع و… را در آن جای دهید و فضایی جمع و جور و منظم تر ایجاد نمایید. این کار علاوه بر آن که باعث می شود فضا منظم تر شود ایده ای دکوراسیونی بوده و دکوراسیون نشیمن شما را زیباتر می گرداند.

سطوح صاف را چیدمان کنید.

قطعا دیدن یک سطح صاف مثل روی میز می تواند خیلی وسوسه انگیز باشد تا بتوانید مجلات و یا خرده ریزه های دیگر را بر روی آن قرار دهید، اما اگر این سطوح پیش از این چیدمان شده باشند چه؟ پیشنهاد ما این است که سطوحی مثل روی میز، بوفه، شلف و… را با وسایلی مثل وسایل تزئینی، قاب عکس، گلدان و… بپوشانید تا فرصتی برای قرارگیری وسایلی دیگر مهیا نشود و مجبور شوید هر وسیله ای را دقیقا در سر جای خود قرار دهید، این ایده ساده ترین ایده برای مرتب کردن خانه است.

فضایی برای قرارگیری نامه ها در نظر بگیرید.

بهترین راه برای مرتب کردن خانه ، نامه هایی که به دستتان می رسد آن است که با کمک روش هایی آنها را دسته بندی نمایید. همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید شما می توانید بخشی را به صورت حساب ها اختصاص دهید و بخشی دیگر را به نامه ها و… در نهایت نیز آگهی هایی را که می توان به سطل زباله فرستاد نیز کنار بگذارید.

میز پاتختی تان را ساده نگه دارید.

تحقیقات نشان می دهد که اگر در فضایی شلوغ و نامرتب به خواب بروید می توانید کابوس های بسیاری ببینید. شما باید فضای اطراف تخت خواب و به خصوص میز پاتختی خود را خلوت و مرتب نگه دارید و از قرار دادن وسایل و لوازم جانبی، کتاب، شارژر و… بر روی آن خودداری نمایید.

تعداد چوب لباسی ها را کم کنید.

اگر بتوانید مقدار بیشتری از لباس هایتان را در کمد و یا گنجه تان نگهداری کنید می توانید لباس هایی که به صورت روزمره می پوشید و در دسترس قرار داده اید را کاهش دهید. با کاهش لباس هایی که بر روی چوب لباسی و در معرض دید قرار دارند علاوه بر آن که از شلوغ جلوه دادن اتاق جلوگیری می کنید می توانید از کمتر شدن میزان گرد و خاک بر روی آنها نیز خاطر جمع شوید و به سادگی خانه خود را مرتب کنید.

از فضاهای پرت استفاده کنید.

وقتی در حال مرتب کردن کمد لباس و اتاق خواب خود هستید می توانید بر روی گوشه های پرت و بدون استفاده اتاق خواب خود نیز حساب نمایید. نمونه کاملی از آن را نیز در این تصویر مشاهده می کنید که به سادگی با کمک آن می توانید مرتب کردن خانه را به عهده بگیرید.

تمرکز خود را به کار بگیرید.

یکی دیگر از راه های ساده برای مقابله با شلوغی خانه آن است که تمرکز خود را به کار بگیرید. این یعنی دقت کنید که آیا می توان با وسایلی که در خانه موجود هست فضایی منظم تر ایجاد کرد؟ برای مثال اگر سبد و یا وسیله ای شبیه به آن دارید که استفاده چندانی از آن نمی شود می توانید دست به کار شوید و از آن برای ذخیره سازی حوله و یا وسایل حمام و دستشویی خود استفاده نمایید.

از قاب عکس دیجیتالی استفاده نمایید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید صدها عکس خانوادگی مورد علاقه خود را در یک قاب عکس دیجیتالی به نمایش در آورید. بنابراین به جای آن که چند تابلو بر دیوار قرار داده و فضا را شلوغ جلوه دهید می توانید به سراغ این روش هوشمندانه تر بروید.

برای مرتب کردن خانه لیستی تهیه کنید.

یکی دیگر از راه هایی که می تواند در مرتب کردن خانه به کمک شما بیاید آن است که لیستی از وسایل به درد نخور خود تهیه کنید. علاوه بر این شما می توانید با داشتن لیستی از وسایل و خریدهای روزمره تان نیز داشته باشید تا بتوانید از شلوغی بیش از حد محیط جلوگیری نمایید. مطلب ترتیب تمیز کردن خانه ، با این چک لیست همه چیز مرتبه! در این مطلب به کمک شما خواهد آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا