معماری و دکوراسیونمحوطه سازی

برای خرید مبلمان فضای باز به این نکات حتما توجه کنید!


انتخاب بهترین مبلمان فضای باز باعث راحتی و زیبایی محوطه یا فضای سبز خانه یا ویلای شما می‌شود. حتماً شما هم تمایل دارید که میز بزرگی را در میان فضای سبز بگذارید و اطراف آن را صندلی‌های راحتی قرار داده و عصرانه دلپذیری را به همراه دوستان و خانواده خود میل کنید. اگرچه ایده‌های طراحی فضای سبز و محوطه‌سازی ویلا بسیار زیاد هستند اما اگر انتخاب زیباترین مبلمان فضای باز، هوشمندانه و دقیق انجام شود، می‌توان گفت که این کار تقریباً به صورت حرفه‌ای انجام شده است. این چیدمان برای صرف صبحانه، ناهار و عصرانه، انتخاب بسیاری از خانواده‌ها تلقی می‌شود.

مبلمان فضای باز نه تنها برای محوطه‌های باز در ویلاها یا حیاط خانه‌های بزرگ به کار می‌روند بلکه به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا آن‌ها را بتوانید در تراس یا بالکن هم قرار دهید. یک کاناپه حصیری که در تراس ویلای شما قرار می‌گیرد، دکوراسیون این قسمت را زیباتر می‌کند. همچنین می‌توانید از بالشتک‌ها و لوازم و وسایل رنگارنگ دکوراسیون در کنار مبلمان فضای باز استفاده کنید. آنچه مسلم است اینکه با اندکی خلاقیت و انتخاب زیباترین مدل مبلمان برای فضای سبز می‌توانید فضاهای ساده و کوچک را به طرز شگفت‌آوری تغییر دهید!

مهمترین نکات که باید برای خرید مبلمان فضای باز بدانید:

  1. فهرست نیازهای خرید مبلمان فضای باز را تهیه کنید
  2. مبلمانی را بخرید که مراقبت از آن راحت باشد
  3. قبل از خرید مبلمان، روی آن‌ها بشینید
  4. برای مبلمان فضای باز، یک مکان مخصوص در نظر بگیرید
  5. رنگ مبلمان فضای باز را با دکوراسیون مورد علاقه خود انتخاب کنید
  6. خرید مبلمان فضای باز باکیفیت
  7. خرید مبلمان فضای باز چند منظوره

1_ فهرست نیازهای خرید مبلمان فضای باز را تهیه کنید

مبلمان فضای باز

درمورد نحوه چیدمان مبلمان در فضای سبز در محوطه بیرونی ویلا فکر کنید. آیا می‌خواهید شب‌های گرم تابستان را در بیرون از ویلا سپری کنید و به همراه دوستان و خانواده خود شام لذت‌بخشی را میل کنید؟ شاید هم تمایل دارید که مهمانی‌های نیمروزی برگزار کنید یا به همراه دوستان خود، عصرانه‌ای را در محوطه ویلا میل نمایید. به این ترتیب، دقیقاً محاسبه کنید که چه نوع مبلمانی را می‌خواهید و باید تعداد آن‌ها چند عدد باشد؛ چند صندلی راحتی نیاز دارید و چند میز می‌خواهید با چه ابعادی در محوطه قرار دهید. شاید هم نیاز به سایبان‌ها داشته باشید. درباره تمام این‌ها خوب فکر کنید و موارد را یادداشت نمایید.

2_ مبلمانی را بخرید که مراقبت از آن راحت باشد

برای اینکه از استراحت در فضای آزاد لذت ببرید، بهتر است مبلمانی را خریداری کنید که نیاز به نگهداری و مراقبت شدید و سخت نداشته باشد. قرار است مبلمان فضای باز را ساعت‌ها در محوطه بیرون ویلا قرار دهید بنابراین بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که به راحتی جابجا شوند و نیاز به تمیز کردن مداوم نداشته باشند. مبلمان حصیری و مبلمان فلزی، بهترین گزینه برای فضای سبز و محوطه سازی ویلا معرفی شده‌اند.

3_ قبل از خرید مبلمان، روی آن‌ها بشینید

مبلمان محوطه سازی

دومین نکته برای خرید مبلمان فضای باز این است که زمانی که به فروشگاه مراجعه می‌کنید و مدل یا مدل‌هایی را انتخاب کردید، قبل از خرید نهایی، روی آن‌ها بشینید. مبلمانی که انتخاب می‌کنید باید راحت باشند. همچنین در تمام فصل‌های سال، دوام و پایداری خود را حفظ کنند. اگر صندلی‌های راحتی خریداری می‌کنید، روی آن‌ها بشینید و مطمئن شوید که تعادل بدن هنگام نشستن کاملاً حفظ می‌شود.

اگر روی مبلمان شما بالشتک‌هایی وجود دارد مطمئن شوید که در شرایط آب و هوایی مختلف، بالشتک‌ها از بین نمی‌روند. حتماً به الیافی که مبلمان فضای باز و بالشتک‌ها از آن ساخته شده‌اند، دقت کنید. برای خرید مبلمان فلزی برای فضای سبز، به ثبات رنگ و استحکام آن توجه کنید و مطمئن شوید که مبلمان زنگ نمی‌زنند. برای مبلمان‌های پارچه‌ای مطمئن شوید که پارچه مبلمان در برابر خورشید، تغییر رنگ نمی‌دهد.

4_ برای مبلمان فضای باز، یک مکان مخصوص در نظر بگیرید

 برای مبلمان فضای باز، یک مکان مخصوص در نظر بگیرید

زمانی که مبلمان فضای باز را خریداری می‌کنید باید یک مکان هم برای نگهداری آن اختصاص دهید. وقتی نیازی به مبلمان ندارید، آن‌ها را در انبار نگهداری کنید تا سالم باقی بمانند. به این ترتیب، موادی که برای ساخت مبلمان به کار رفته آسیب نمی‌بیند و ساییده نمی‌شود. بهترین صندلی‌هایی که از چوب ساج ساخته شده‌اند یا صندلی‌های فرفوژه هم اگر بیش از حد در فضای باز بلا استفاده بمانند، آسیب می‌بینند. به دنبال یک مکانی باشید که پس از خرید مبلمان فضای سبز، آن‌ها را بتوانید به راحتی نگهداری کنید.

5_رنگ مبلمان فضای باز را با دکوراسیون مورد علاقه خود انتخاب کنید

هنگام خرید مبلمان فضای باز، رنگ‌هایی را نیاز دارید که با رنگ طبیعت سازگار باشند. مبلمانی که به رنگ قهوه‌ای روشن یا تیره هستند، یا مبلمان حصیری، مبلمان چوبی، رنگ‌های خاکستری، بهترین نمونه برای این نوع میز و صندلی‌ها محسوب می‌شوند. به دنبال میز و صندلی‌ها یا مبلمانی باشید که برای دکوراسیون فضای باز ویلا، جلوه لوکس و شیک را به نمایش بگذارند.

6_ خرید مبلمان فضای باز باکیفیت

خرید مبلمان فضای باز باکیفیت

محدودیت‌ها را کنار بگذارید و با مقایسه قیمت‌ها برای مبلمان فضای سبز، بهترین مدل را خریداری کنید. شاید لازم باشد علاوه بر میز صندلی‌های راحتی، یک کاناپه راحتی را هم در کناری داشته باشید. حتماً از لوازم جانبی کوچک و بزرگ برای زیباتر کردن این قسمت استفاده کنید.

7_ خرید مبلمان فضای باز چند منظوره

عبارت چند منظوره برای مبلمان فضای سبز به این مفهوم است که شما بتوانید برای چند هدف از آن استفاده کنید. مثلاً میز و صندلی‌ها هم برای ناهار خوری مناسب هستند و هم می‌توانید به عنوان صندلی راحتی از آن بهره بگیرید. حتی می‌توانید هنگام عصر برای مطالعه کتاب هم از این فضا لذت ببرید. اگر مبلمان چند منظوره را بخرید می‌توانید آن‌ها را به هر مکان در محوطه که تمایل داشته باشید منتقل کنید. حتی می‌توانید صندلی‌های راحتی را روی بالکن یا اطراف قرار دهید.

ما در مجله اینترنتی املاک آنلاین سعی بر آن داریم تا شما را با جدید ترین اطلاعات به روز کنیم لطفا نظرات خود را برای ما در انتهای مقاله به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا