گردشگریایران‌گردی

زیباترین جای شمال کجاست؟

از غرب تا شرق منطقه ساحلی دریای خزر پر از جاذبه‌های گردشگری، تفرجگاه، پارک‌های جنگلی و امکانات تفریحی است. خیلی‌ها به ویژه آنهایی که دوست یا اقوامی در شمال دارند یک مقصد همیشگی دارند اما آنها که سفر به جاهای جدید را دوست دارند هر دفعه یکی از جاهای دیدنی شمال را انتخاب می‌کنند.

در ادامه با چند منطقه دیدنی و زیبای شمال آشنا می شویم.

1_ فاز تفریحی و گردشگری منطقه آزاد انزلی

فاز تفریحی و گردشگری منطقه آزاد انزلی

منطقه آزاد انزلی واقع در ساحل دریا بین جاده رشت به بندرانزلی جزو پربازدیدترین جاهای دیدنی شمال کشور است. به جز دو مرکز خرید بزرگ کاسپین و ستاره شمال که صدها فروشگاه با تنوع بالا دارد، مجموعه تفریحات دریایی، آکواریوم، دریاچه پرندگان و پارک ساحلی می‌تواند یک روز کامل از وقت شما را پر کند.

مجموعه آکواریوم انزلی به تنهایی دارای امکانات تفریحی مثل شهربازی سالن بولینگ، سینمای چند بعدی، باغ خزندگان و رستوران است.

2_ بلوار و اسکله انزلی

 بلوار و اسکله انزلی

در مقابل اسکله بندری انزلی پارکی قدیمی وجود دارد که به نام بلوار انزلی مشهور است. این بلوار که از اسکله ماهیگیران شروع می‌شود تا انتهای موج‌شکن انزلی ادامه دارد. اکثر مسافرانی که به انزلی می‌آیند برای تماشای کشتی‌ها، مرغابی‌هایی که همیشه منتظر خوردن نان از دست مردم هستند و قایق‌سواری به بلوار می‌روند.

3_ تالاب انزلی

تالاب انزلی

تالاب انزلی با گل‌های نیلوفر آبی شهرت جهانی دارد. تجربه قایق‌سواری در میان گل‌های نیلوفر و تماشای پرندگان مهاجر واقعا فراموش نشدنی است.

با این که در سال‌های اخیر به علت ورود سیلاب و فاضلاب‌ شهری به تالاب از عمق و وسعت آن کم شده است اما بخش‌های زیادی از آن زیستگاه پرندگان مهاجری است که از سیبری به جنوب سفر می‌کنند.

تورهای پرنده‌نگری در ایستگاه‌هایی با دوربین‌های مخصوص در اطراف تالاب برگزار می‌شود. در مناطق جنوبی تالاب گاو‌میش‌ها و اسب‌های وحشی دیده می‌‌شوند که البته نزدیک شدن به آنها توصیه نمی‌شود.

4_ شهرداری رشت

 شهرداری رشت

میدان شهرداری رشت برای مردم بومی یک میعادگاه همیشگی و نقطه توقفی در میان شلوغی شهر است. خیابانی که همین چند سال قبل پر از ماشین و دود بود حالا هر شب پر از دکه‌های کباب‌ و یخ در بهشت است.

برای مهمان‌ها عکس گرفتن در جلوی ساختمان زیبای شهرداری، قدم زدن در خیابان اعلم‌الهدی تا سبزه‌میدان و خرید از پاساژ‌های اطراف جذابیت دارد.

مجسمه‌ سردار جنگل، شالیزار کوچک برنج در میان پیاده‌راه و چندین مجسمه و نماد مفهومی دیگر باعث شده تا هرکسی که به این میدان می‌رسد چند دقیقه‌ای توقف کند و از بودن در میان مردم لذت ببرد.

5_ ماسوله

شهر ماسوله

معماری خانه‌های ماسوله به اندازه‌ای شهرت دارد که یک مثال شناخته شده برای سایر روستاهای مشابه شده است؛ هرکسی بخواهد خانه‌های پلکانی را توضیح دهد حتما از ماسوله نام می‌برد. برای گردشگران خارجی هم این که سقف خانه پایینی حیاط خانه بالایی است بسیار جالب و تعجب‌برانگیز است.

برای رفتن به زیباترین جای شمال یعنی ماسوله باید به فومن بروید و بعد سفر خود را در جاده مخصوص ماسوله ادامه دهید.

طبیعت و جنگل مه‌آلود، بقعه عون بن علی، صنایع دستی، آبشار ماسوله رودخان و غذاهای محلی از جاذبه‌های ماسوله هستند.

6_ قلعه رودخان (زیباترین جای شمال)

قلعه رودخان

در بالای منطقه کوهستانی و در میان جنگل انبوه قلعه‌ای از دوران ساسانیان به جا مانده که حالا به آن قلعه رودخان می‌گویند. نام دیگر قلعه هزار پله است چون بعد از رسیدن به انتهای جاده آسفالت باید حدود هزار پله را با پای پیاده بالا بروید.

این قلعه برای اقامت سربازان و دفاع از منطقه گیلان ساخته شده بود و حالا تفرجگاهی شده برای علاقه‌مندان به تاریخ و طبیعت.

7_ متل قو (برج های عظیم زاده)

متل قو

متل قو نامی آشنا برای تهرانی‌ها است. زیباترین جای شمال همان متل قو در سال‌های اخیر به انتخاب اول مسافرانی تبدیل شده که از جاده چالوس به مازندران می‌رسند. دلیل آن هم واضح است چون هرچیزی از تفریح تا گردش و استراحت بخواهید همه در متل قو جمع شده است.

نام متل قو از یک متل قدیمی وقتی که هنوز شهری وجود نداشت به جا مانده است. حالا چندین هتل و اقامتگاه از هزاران مسافری که به سلمان‌شهر می‌آیند پذیرایی می‌کنند. جمعیت ساکنان سلمان‌شهر حدود ۱۰ هزار نفر است اما در تعطیلات عید تا ۲۵۰ هزار نفر زیاد می‌شود.

از تفریحات جذاب در متل قو‌، قایق‌سواری، جت‌اسکی، والیبال و فوتبال ساحلی، خرید در پاساژها و بازارها است.

8_ نمک آبرود

 نمک آبرود

زیباترین جای شمال و مقصد دوم اکثر مسافرانی که می‌خواهند چند روزی را به دور از شهرهای بزرگ در آرامش و هوای تمیز استراحت کنند نمک آبرود است.

نمک‌آبرود شهرکی است که با هدف جذب گردشگر ساخته شد و حالا اطراف این شهرک پر از ویلاهای اقامتی است. از تفریحات پرطرفدار نمک‌آبرود سوار شدن به تله‌کابین و سورتمه است. در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها آلاچیق‌های متعددی فراهم شده تا مسافران گذری هم بتوانند چند ساعتی استراحت کنند.

9_ آبشار کبودوال (زیباترین جای شمال)

آبشار کبودوال

در جنوب شهر علی آباد کتول و در میان جنگل‌های انبوه هیرکانی آبشاری به نام کبودوال واقع شده که گفته می‌شود تنها آبشار تمام خزه‌ای ایران است.

برای رسیدن به آبشار کبودوال مسیری ۲۰ دقیقه‌ای را از شهر در جاده‌ای به نام کبودوال باید طی کنید. بعد از رسیدن به انتهای جاده آسفالت و بعد از عوارضی بقیه مسیر را باید پیاده بروید. مسیری که به آبشار می‌رسد به اندازه‌ای زیبا و پر طراوت است که هرچقدر هم وقت‌گیر باشد ارزشش را دارد؛

ما در مجله اینترنتی املاک آنلاین سعی بر آن داریم تا شما را با جدید ترین اطلاعات به روز کنیم لطفا نظرات خود را برای ما در انتهای مقاله به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا