گردشگری

خانه رئیس جمهور های جهان کجاست؟

تقریبا در تمام جهان مرسوم است، افرادی که در راس قدرت یا رهبری یک کشور قرار دارند، در خانه‌ای معمولی زندگی نمی‌کنند. آنها در عوض، حداقل یک دوره چهار ساله را در مکان‌هایی با عنوان کاخ و حتی قلعه سکونت می‌کنند که معماری خاص و با شکوه آنها برای هر بیننده‌ای جذابیت خاص خود را دارد.

از آنجا که رهبران و رؤسای جمهور در این محل از مهمانان و مقامات سیاسی بزرگی پذیرایی می‌کنند، بدیهی است که این کاخ‌ها باید در واقع آمیزه‌ای از تاریخ و فرهنگ آن کشور نیز باشند.

اگر شما هم آن دسته از افرادی هستید که نوع زندگی مقامات عالیرتبه کشورها برایتان جذابیت دارد، خواندن ادامه این گزارش خالی از لطف نیست.

هرچند، سکونت در کاخ ریاست جمهوری برای هر شخصیت سیاسی می‌تواند یک آرزو باشد، اما باید دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات متحده را از این قضیه مستثنی کرد.

دونالد ترامپ، تاجر، شخصیت مشهور تلویزیونی و سناتور آمریکایی، که در انتخابات سال ۲۰۱۶ ایالات متحده، در میان بهت و تعجب جهانیان، به ریاست جمهوری این کشور رسید، چندان هم از کوچ به کاخ سفید راضی نبود. دلیل آن هم واضح است زیرا او تا پیش از ریاست جمهوری، در یکی از برج‌های شخصی خود که بی شباهت به کاخ پادشاهی نیست زندگی کرده و حالا ناچار است دستکم ۴ سال از خانه‌ای با مبلمان و شیرآلات طلایی، به کاخ سفید مهاجرت کند.

در ادامه، کاخ‌های ریاست‌جمهوری مقامات عالیرتبه کشورهای مطرح جهان را مشاهده می‌کنید.

کاخ بلوو برلین، محل سکونت «یوآخیم گوک»، رییس جمهور آلمان

کاخ بلوو برلین (کاخ ریاست جمهوری آلمان) توسط معمار آلمانی، «مایکل فیلیپ دانیل باومن» (Michael Philipp Daniel Boumann)، در سال ۱۷۸۶ و به سبک نئوکلاسیک ساخته شد

شماره ۱۰ خیابان داونینگ، محل سکونت «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس

شمارهٔ ۱۰ خیابان داونینگ (۱۰ Downing Street) خانه و دفتر کار رسمی نخست‌وزیر و مرکز دولت پادشاهی در کشور بریتانیا است. این ساختمان در پلاک ۱۰ در خیابان داونینگ در منطقه شهری وست‌مینستر در لندن قرار دارد.
آدرس این ساختمان احتمالاً شناخته‌شده‌ترین آدرس در بریتانیا و یکی از مشهورترین آدرس‌ها در دنیا است.

اتاق جلسات رسمی

کاخ سفید ترکیه، محل سکونت «رجب طیب اردوغان»

آک‌سارای (به ترکی استانبولی: Ak Saray) یا آق سرای (به فارسی: سرای سپید یا کاخ سفید) یا کاخ ریاست جمهوری (به ترکی استانبولی: Cumhurbaşkanlığı Sarayı) کاخ ریاست‌جمهوری نوسازی در جمهوری ترکیه است. این کاخ در منطقه بش‌تپه در آنکارا جای گرفته است.

راهروی استقبال کاخ سفید ترکیه

کاخ الیزه فرانسه، محل سکونت «امانوئل ماکرون»، رییس‌جمهور جدید فرانسه

کاخ الیزه مقر رسمی ریاست جمهوری، محل اقامت رئیس جمهور و محل تشکیل جلسات هیت وزیران کشور فرانسه است. این کاخ در محله سنت اونوره پاریس واقع است و در سال ۱۷۱۸ توسط آرماند-کلود مویه آرشیتکت فرانسوی به سبک کلاسیک برای اقامت کنت دِورو ساخته شد.

دفتر کار رییس جمهور فرانسه

کاخ کوئیرینال در رم، محل اقامت «سرجیو پاتارلا»، رییس‌جمهور ایتالیا

کاخ کوئیرینال ایتالیا (به ایتالیایی Palazzo del Quirinale)، که یکی از ساختمان‌های تاریخی در شهر رم است

سرسرای اصلی کاخ کوئیرینال

کاخ سفید، محل کار و اقامتگاه رسمی «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور ایالات متحده

کاخ سفید (White House) محل کار و اقامت‌گاه رسمی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است. کاخ سفید در پلاک ۱۶۰۰، خیابان پنسیلوانیا، واشنگتن دی سی واقع شده است.

دفتر کار رییس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید

کاخ ریاست جمهوری راشتراپاتی بهاوان دهلی، محل اقامت پراناب موکرجی، رییس‌جمهور هند

کاخ ریاست جمهوری هند راشتراپاتی بهاوان از اماکن دیدنی و تاریخی دهلی هند است که در سمت منتهاالیه غربی میدان مرکزی دهلی نو که دروازه هند در میان آن قرار گرفته، واقع شده است. کاخ ریاست‌جمهوری دارای تالارهای بزرگ و ۳۴۰ اتاق است. باغ زیبا و معروف مغول گاردن در انتهای غربی محوطه این کاخ قرار دارد که سالی یک ماه، بازدید عموم از آن آزاد است.

محل پذیرایی از دیپلمات‌ها در کاخ ریاست جمهوری هند

ژونگ نانهای، محل اقامت «شی جین‌پینگ»، رهبر چین

کاخ ژونگ نانهای (ZHONGNANHAI) که در شهر تاریخی ممنوعه قرار دارد، محل اقامت رهبر خلق چین است

کاخ کرملین، محل اقامت «ولادیمیر پوتین»، رییس‌جمهور روسیه

ارگ کرملین مسکو ( روسی: Московский Кремль) یک قلعه تاریخی است که بصورت مجتمع در قلب شهر مسکو ساخته شده و نام مشهور این کاخ کرملین است (که بزبان روسی بمعنای دژ است).

سرسرای اصلی کاخ کرملین

نهاد ریاست‌جمهوری ایران، پاستور، محل اقامت دکتر «حسن روحانی»، ریییس‌جمهور ایران

دفتر ریاست‌جمهوری در خیابان پاستور تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا