سبک زندگینکات خانه‌داری

خانه تکانی اتاق خواب برای عید

چگونه در خانه تکانی عید اتاقمان را مرتب کنیم؟ در ادامه قصد داریم شما را با صفر تا صد خانه تکانی بخش های مختلف اتاق خواب آشنا کنیم.

حتما این مطلب برای آمادگی برای سال جدید مفید خواهد بود. این بار می‌خواهیم به سراغ نکات خانه تکانی مربوط به اتاق خواب‌ها برویم. همچنان با ما همراه باشید.

تمیز کردن اتاق خواب را از کجا شوع کنیم؟

اتاق خواب به فضای خصوصی گفته می‌شود که برای خواب شب یا استراحت در روز به‌کار می‌رود. در حدود یک‌سوم زندگی افراد در خواب می‌گذرد و بخش زیادی از این مدت در اتاق خواب سپری می‌شود. اتاق خواب ها معمولاً شامل تخت خواب، کمد، کشوی لباس، میز، جای نشیمن و گاهاً ال سی دی و لپ تاپ و … پس باید لوازم اضافی و بلا استفاه را دور بریزید بهتر است از مرتب کردن کمدها و دور ریختن لوازم اضافی شروع کنید.

مطالب خواندنی: ترفندهای خانه تکانی عید در کمترین زمان

1_ نظافت اتاق خواب، تمیز کردن ملحفه و روتختی

نظافت اتاق خواب، تمیز کردن ملحفه و روتختی

ما انسان ها نصف عمرمان را در خواب هستیم ، تصور کنید یا خواب هستیم و یا برای تماشای یک فیلم یا مطالعه یک کتاب هم ممکن است روی تخت لم داده و این کارها را انجام دهیم. عرق تن، چربی پوست و مو همه و همه را به روبالشتی و روتختی انتقال می دهیم. این عمل هرشب و یا ممکن است روزی چندبار تکرار شود و باعث به اصطلاح چرک مد شدن یا انباشته شدن کثیفی روی پارچه شود که عملاً تمیزی و رنگ روز اول را حتی با شست و شو هم نخواهیم داشت، پس دومین مرحله از تمیز کردن اتاق خواب به شست و شوی ملحفه ها اختصاص دارد.

2_ نظافت اتاق خواب،شستن پرده ها

بعد از شست و شوی ملاحفه ها نوبت به شستن پرده ها می رسد.

3_ تمیز کردن دیوارها و پنجره ها

حالا نوبت به نظافت پنجره ها و دیوارهای اتاق خواب است، توجه داشته باشید که اگر در مورد شستن اصولی دیوارها اطلاع چندانی ندارید هرگز به سراغ تمیز کردن دیوارها نروید، چرا که تنها باعث کثیف تر شدن آن خواهید شد.

مطالب خواندنی: نکات خانه داری جدید 20 نکته مهم

4_ تمیز کردن فرش و موکت

برای تمیز کردن فرش ها و موکت باید از جاروبرقی استفاده کنید. برای شروع ابتدا لوازمی که ممکن است جلوی دست و پای شما را بگیرد یکجا در ارتفاع بو طور مثال روی میز قرار دهید و این کار باعث تسریع و راحتی کار شما می شود.

5_ مرتب کردن کمدها و کشوها

در آخرین مرحله از مرتب کردن و نظافت اتاق خواب باید به سراغ کمدها و کشوها بروید و بخش های مختلف آن را تمیز کنید.

 مرتب کردن کمدها و کشوها

ما در مجله اینترنتی املاک آنلاین سعی بر آن داریم تا شما را با جدید ترین اطلاعات به روز کنیم لطفا نظرات خود را برای ما در انتهای مقاله به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا