گردشگری

نورپردازی سقف آشپزخانه مدرن

نورپردازی آشپزخانه یکی از مهمترین مواردی است که در طراحی داخلی باید در نظر بگیرید،نورپردازی در این فضا به ما کمک می کند تا تمام وظایف از جمله پخت و پز تا تمیزکاری های این فضا را به راحتی انجام دهیم. آشپزخانه: به طور کلی نور بخشی از زندگی همگی ما را تشکیل می دهد، به نحوی که بدون نور زندگی هیچ معنا و مفهومی ندارد. در این مقاله از املاک آنلاین با ما همراه باشید تا نورپردازی در بخش مهم خانه یعنی آشپزخانه را با کمک ترفندهای طراحان نورپرداز انجام دهیم.

چرانورپردازی سقف آشپزخانه مدرن مهم است؟

آشپزخانه یک نقطه مهم و پر جنب و جوش از صبح تا شب است. نورپردازی در این فضا به ما کمک می کند تا تمام وظایف از جمله پخت و پز تا تمیزکاری های این فضا را به راحتی انجام دهیم، همچنین نور می تواند به دلپذیر شدن بیش از پیش این فضا اضافه کند.

روش های نورپردازی سقف آشپزخانه مدرن

در ابتدا نور پردازی فضای آماده سازی را انجام دهید. اگر در این فضا وسایل روشنایی دارید می توانید آنها را بازسازی کنید. با ایجاد سایه های مختلف طیف نور، بازی با رنگ و برجسته کردن نقاط مهم می توانید به این فضا حس و حال خوبی ببخشید، توجه داشته باشید که ایمنی در این فضا مهم ترین قسمت نورپردازی است، همچنین می توانید نور مخفی را بالای کابینت ها استفاده کنید و حال و هوای فضا را بیشتر کنید.

بهترین فضای استفاده از نور، بالای سر است، نه در نقاط مقابل یا پشت سرتان، چون این حالت باعث ایجاد سایه می شود. لوستر بالای میز، جزیره، یا اُپن را جدی بگیرید. این نورهای نقطه ای و حجیم فضا را به طور گسترده ای روشن می کنند و به طور کلی نورهای ایجاد شده در سقف و مرکزی موثر ترین نور در فضای آشپزخانه می باشد.

با استفاده از نور می توانید کابینت های شیشه ای خود را برجسته تر کنید و قفسه های باز را بیشتر نمایان کنید. برای این کار نورپردازی نواری بهترین روش استفاده است. با توجه به سبک و معماری موجود در آشپزخانه می توانید وسایل روشنایی را انتخاب کنید. اگر آشپزخانه شما از نوع آشپزخانه اُپن و یا فضایی است که به ناهارخوری راه دارد، می توانید با سبک فضاهای مجاور نیز وسایل روشنایی را ترکیب کنید.

نکات انتخاب نورپردازی مناسب در آشپزخانه

  • نوع و بافت کابینت تاثیر زیادی در انتخاب وسایل روشنایی سقفی از جمله لوستر دارد، مثلا کابینت فلزی ما را به سمت انتخاب لوستر فلزی هدایت می کند.
  • اندازه و سایز را در نظر بگیرید، برای مثال فضای بزرگی در اختیار دارید پس نباید از وسایل روشنایی کوچک استفاده کنید.
  • ارتفاع هم نقش موثری دارد، وسایل را در ارتفاع معینی که استاندارد است نصب کنید.
  • از متخصصان حرفه ای در زمینه نورپردازی خانه خود کمک بگیرید و با آنها طراحی مد نظرتان را عنوان کنید تا بهترین اجرای نورپردازی در فضای کاربردی آشپزخانه را داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا