سبک زندگی

تمیز کردن استیل ضد زنگ ،چگونه آن را به سادگی براق کنیم ؟

چندسالی است شاهد آن هستیم که در بیشتر آشپزخانه ها لوازم منزل از جنس فولاد ضدزنگ و یا همان استیل بوده و محبوبیت بسیاری را در میان افراد به دست آورده است. با این حال مسئله مهم در رابطه با نگهداری از این لوازم، تمیز کردن و تمیز نگه داشتن آن است. همه ما ترجیح می دهیم که لوازم منزلمان از تمیزی برق بزنند، ولی آیا این مسئله در رابطه با لوازم خانگی استیل و یا همان فولاد ضد زنگ نیز صدق می کند؟ در این مطلب از املاک آنلاین همراه ما باشید تا در رابطه با تمیز کردن استیل ضد زنگ بیشتر صحبت کنیم.

پاک کردن لکه ها از روی سطوح استیل

یکی از مسائلی که در رابطه با سطوح استیل وجود دارد و آن را تبدیل به یکی از محبوب ترین سطوح کرده لکه گیری کمتر آن است. درست است که شاید لکه هایی که بر روی این سطوح قرار می گیرند کمتر جلب توجه کنند ، اما این بدان معنا نیست که سطوح استیل هیچ گونه لکی نمی گیرند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که اگر لایه محافظ روی سطوح استیل بر اثر شست و شو و سایش بیش از حد خراش خورده و از بین برود آسیب بسیاری به وسایل فولاد ضد زنگ و یا همان استیل شما وارد خواهد شد. در چنین شرایطی استفاده از هرگونه مواد شوینده نیز می تواند برای سطوح شما مخرب تر باشد. بنابراین باید در زمان تمیز کردن استیل ضد زنگ و پاک کردن لکه ها دقت بیشتری به کار برد و تا زمانی که سفت و خشک نشده اند آنها را به صورت آرام پاک کرد.

تمیز کردن استیل ضد زنگ

اهمیت ایمنی در تمیز کردن استیل ضد زنگ!

برای آنکه بتوانید به صورت درست و همراه با ایمنی لازم به شست و شو و تمیز کردن استیل ضد زنگ خود بپردازید بهتر است از وسایل مخصوص و مناسب این کار استفاده نمایید. امروزه شما می توانید با اسفنج ها و پارچه های میکروفایبری که در بازار موجود بوده و مناسب سطوح استیل هستند به پاک کردن لکه هایتان بپردازید. علاوه بر این اسپری های شوینده مخصوص این سطوح نیز می توانند به کمک شما بیایند. در هر حال سعی کنید برای تمیز کردن سطوح استیل از پدهای زبر و محکم استفاده نکرده و لطیف ترین دستمال ها را برای این کار انتخاب نمایید.

بافت سطوح استیل

در تمیز کردن استیل ضد زنگ که لایه هایی پولیش خورده دارند شما می توانید با دقت بالا به تمیز کردن با کمک اسکراب ها بپردازید، اما یادتان باشد که به بافت فلزی آن آسیب نزنید.

تمیز کردن وسایل استیل قدیمی تر

همیشه شنیده ایم که می گوبند لکه هایی مثل اثر انگشت بر روی سطوح استیل، خود را کمتر نشان می دهند، حالا باید این خبر خوب را هم اضافه کنیم که این لکه ها بر روی سطوح استیلی که عمر بیشتری دارند حتی کمتر از حد معمول به چشم خواهند آمد.

تمیز کردن استیل ضد زنگ

راهکارهایی درباره تمیز کردن استیل ضد زنگ

به طور کلی می توان گفت که نحوه تمیز کردن استیل ضد زنگ کلید نگهداری و طول عمر آن است. بسیاری از مواد شوینده با هم همخوانی ندارند و همین مسئله نیز فرایند تمیز کردن لکه را سخت تر می کند. بنابراین سعی کنید صبور و ثابت قدم باشید

از آنجایی که محصولات کلراید می توانند برای سطوح استیل مضر باشند، توصیه های بهتر و طبیعی تری را پیش رویتان قرار می دهیم:

  • سرکه رقیق شده (برای تمیز کردن لکه های آهکی)
  • جوش شیرین (برای تمیز کردن لکه های قهوه)
  • حلال های الکلی مثل استون (برای تمیز کردن چسب)
  • اسپری های شیشه بدون کلر (برای برق انداختن سطوح استیل)

تمیز کردن طبیعی سطوح استیل ضد زنگ

یکی از توصیه هایی که با کمک روش های طبیعی برای تمیز کردن استیل ضد زنگ مطرح می شود استفاده از پارچه ای آغشته به سرکه سفید و یا روغن زیتون است. سطح فلزی را با کمک این مواد به آرامی پاک کرده و بعد با کمک یک دستمال، آن را خشک نمایید.

تمیز کردن استیل ضد زنگ

برق انداختن سطوح استیل

برای تمیز کردن استیل ضد زنگ و برق انداختن آن اسپری های شوینده سطوح فلزی به خودی خود دارای موادی هستند که به برق انداختن سطوح استیل شما کمک می کنند. توصیه ما استفاده از این اسپری ها است که نتایج بهتر و مطمئن تری را به دنبال دارند.

یادتان باشد که اسپری هایی که برای سطوح استیل هستند را نباید برای سطوحی که در تماس مستقیم با گلدان ها، قابلمه و تابه ها و… هستند قرار دید.

تمیز کردن استیل ضد زنگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا