بازارچه ساختمانمعماری و دکوراسیون

انواع درب ساختمانی چیست

درب ساختمان جزیی از بنا محسوب می شود و بسته به قرار گیری آن انواع مختلفی دارد. این عنصر مهم ساختمانی به عنوان عامل اصلی ورود و خروج منزل محسوب می شود، پس انتخاب نوع مناسب آن بسیار ضروری است. در این مطلب از آیهوم به وبسایت املاک آنلاین  سر زده ایم و با بهره گیری از اطلاعات جامع آن به بررسی انواع درب ساختمانی و قیمت درب چوبی پرداخته ایم تا جزییات بیشتری را در مورد آن بدانیم. با ما همراه باشید.

معرفی انواع درب ساختمانی

درب های ساختمانی هم مانند دیگر عناصر موجود در ساختمان انواع مختلفی دارند که عبارتند از: درب ساختمانی داخلی و درب ساختمانی خارجی. همان طور که از نام آن ها پیدا است درب ساختمانی داخلی به درب هایی گفته می شود که در در داخل ساختمان و فضای داخلی نصب می شود و درب های خارجی در بیرون از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

درب ساختمان داخلی

درب هایی که در داخل ساختمان و برای جدا کردن بخش های داخلی ساختمان مانند اتاق خواب ها، سرویس بهداشتی و ورودی واحد نصب می شوند، درب های داخلی در ساختمان گفته می شود که معمولا چوبی هستند. این درب ها عبارتند از : ABS، MDF،HPL، HDF ، PVC، تمام چوب و درب های ضد سرقت که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

درب ساختمانی ABS

این نوع از درب های ساختمانی از بدنه ام دی اف یا نئوپان با روکش ABS پوشانده می شود و به علت ضد آب بودن غالبا برای درب سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

درب ساختمانی MDF

درب هایی با روکش ام دی اف هستند که به دلیل زیبایی و کیفیت آن ها مورد توجه قرار می گیرند و برای نصب در ورودی آشپزخانه و یا اتاق خواب مورد استفاده است که هم می توانید از روکش دار و بدون روکش آن استفاده کنید.

درب ساختمانی HDF

نوع دیگری از درب ها که مناسب برای استفاده در فضای داخلی می باشند درب های اچ دی اف است. برای ساخت این نوع از درب ها یک کلاف چوبی مستطیل شکل به ابعاد درب ساخته می شود و بعد ورق های اچ دی اف بر روی کلاف پرس می شوند. برای اینکه مقاومت درب در برابر ضربه و شکستگی بیشتر شود، فضای خالی میان درب ها را با شبکه بندی چوبی پر می کنند.

درب ساختمانی HPL

این درب ها همان درب اچ دی اف هستند که با یک ورق ملامینه پوشیده شده اند و به دلیل براق بودن شان میزان خش دار شدن شان زیاد است.

درب ساختمانی PVC

درب های ساختمانی با روکش پی وی سی برای سرویس بهداشتی و حمام مناسب هستند و استفاده می شوند. عدم آسیب پذیری این نوع از درب ها در برابر نفوذ آب برای محیط های مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین می توانید از این نوع از درب ها برای ورودی نیز استفاده کنید. قیمت درب ضد آب دستشویی و فضاهای مرطوب معمولا بالاتر قیمت درب اتاق و سایر درب ها  است.

درب ساختمانی تمام چوب

این درب از قدیم به دلیل زیبایی طرفداران بسیاری داشته است و معمولا از چوب راش و روس ساخته می شود و برای درب ورودی ساختمان و یا درب اتاق خواب ها بسیار مناسب هستند.

درب ضد سرقت

همان طور که از نام آن ها مشخص است به دربی گفته می شود که مانع از ورود سارقین است و در مقابل هرگونه تخریب مقاوم است همچنین ایمن و قابل اطمینان است، اما اطمینان به این درب به منظور صد در صد ضد سرقت بودن آن ها نیست، ولی در مقایسه با درب های چوبی دیگر مطمئن تر است. درب های ضد سرقت انواع مختلفی دارند که عبارتند از: درب ضد سرقت ترک، درب ضد سرقت چینی و درب ضد سرقت ایرانی که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.

درب ضد سرقت ترک

درب ضد سرقت ترک در نما بیرونی از ورق های ام دی اف با ضخامت 10 میلی متراستفاده می شود. استحکام و مقاومت این نوع درب با توجه به فضای خالی بین ورقه های ام دی اف با ورقه های فولادی تقویت می شود. ابعاد باز شوی این نوع از درب ها حدود 1 متر است.

درب ضد سرقت چینی

این نوع از درب ها معمولا از روکش فلزی به طرح چوب ساخته می شوند که در مدل های مختلف تولید می شوند. دارای 10 تا 15 زبانه فولادی است که از هر سه طرف به صورت قفل مرکزی به همراه یک یا دو کلید عمل می نماید. لولا های مخفی درب به گونه ای طراحی شده است که از داخل قابل رویت نیستند.

درب ضد سرقت ایرانی

درب های ضد سرقت ایرانی از جنس رویه ام دی اف با ضخامت 8 میلی متر است. معمولا از لولا های ساچمه ای برای گردش بی صدا و راحت لنگه بر روی چارچوب استفاده می شود. این نوع از درب های ضد سرقت دارای پین های ثابت در پشت کار برای امنیت بیشتر است و وزن تقریبی این نوع از درب ها 120 کیلوگرم است.

مزایا ی انواع درب های ساختمانی

  • درب های ساختمانی اچ دی اف عایق صوتی و حرارتی هستند.
  • درب ضد سرقت پی وی سی نصب آسان و سریعی دارند و می توانید از ابزار آلات لوکس برای آن ها استفاده کنید و به دلیل تنوع در طرح و رنگ هر سلیقه ای را پوشش می دهند.
  • درب ای بی اس ضد آب و ضد خش است.
  • استفاده از درب تمام چوب که قبل از ساخت خشک شده باشد دارای مزایایی مانند کاهش احتمال پوسیدگی، مقاومت در برابر حشرات و افزایش کیفیت و رنگ پذیری و قابلیت ابزار خوری است.
  • درب های ضد سرقت در برابر فشار، برش و دستکاری قفل از ایمنی بالایی برخوردار است، عایق رطوبت، حرارت و صوت است و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند، دارای لولای مخفی و غیر قابل دیدن است، قفل درب ضد سرقت از استحکام بالایی برخوردار است و همین اکر مانع از سرقت می شود، تنوع در رنگ و ظاهر دارد و همچنین ضد آب است.

معایب انواع درب های ساختمانی

  • درب تمام چوب به نسبت دیگر درب ها گران تر است.
  • درب اچ پی ال به علت براق بودن روکش امکان خراشیدگی و خش بر روی آن بیشتر است.
  • درب ضد سرقت در هنگام حریق و آتش سوزی غیر قابل باز شدن است زیرا بعضی از این درب ها قفل های شان از آلیاژ غیر استاندارد است که در صورت آتش سوزی باعث ایجاد مشکل می شود.

نکات خرید انواع درب ساختمانی

  1. اگر درب اچ پی ال را انتخاب کرده اید دور تا دور آن را توسط رنگ یا نوار های ای بی اس بپوشانید زیرا آب به راحتی وارد چوب می شود.
  2. امکان دارد روکش پی وی سی بر روی درب ام دی اف در حمام به دلیل بخار و رطوبت به صورت پوسته در بیاید.
  3. در اطراف درب های ضد سرقت به منظور جلوگیری از گرد و غبار و اتلاف انرژی از یک نوار پلاستیکی استفاده می شود.
  4. درب های ضد سرقت بر خلاف دیگر درب ها از چند نقطه به چارچوب متصل می شود.

انواع برند درب های ضد سرقت

برند های متنوعی در بازار برای انواع درب ضد سرقت موجود است که بر اساس نوع کشور سازندشان که غالبا  ایرانی، ترک و چینی هستند قیمت متفاوتی نیز دارند. از مطرح ترین برندهای تولید کننده درب های ضد سرقت ترکیه ای می توان به  Tuna ahsap ،AGT DOOR ، Efor و برای یراق آلات آن به برند Kale اشاره کرد. از جمله تولید کنندگان ایرانی درب های ضد سرقت می توان، گروه صنعتی doorcoo، ایساتیس نمایندگی شرکت UNVER Celik Kapi ترکیه ، گروه صنعتی پایا، لیان طرح ایلیا و فروشگاه هایی چون پالیز درب را نام برد. در مورد درب های ضد سرقت چینی با توجه به وسعت بازار چنین درب هایی امکان معرفی دقیق برند برای آن ها مقدور نیست.

بورس خرید درب های ساختمانی

برای خرید درب ضد سرقت در تهران و بررسی قیمت در اتاق خواب و درب های مشابه می توانید به نمایندگی های فروش درب ضد سرقت ترکیه ای و ایرانی در مرزداران و همچنین به نمایندگی هایی واقع در میدان حسن آباد مراجعه کنید.

لیست قیمت درب های ساختمانی

امروز در ساختمان سازی بیشتر از درب ضد سرقت برای ورودی منازل و دیگر فضاها استفاده می کنند به همین منظور در جدول زیر به ارزیابی انواع قیمت درب ورودی ساختمان و قیمت درب چوبی پرداخته ایم تا خریدی آسان تر را تجربه کنید.

نوع درببرند | فروشگاهکشور تولید کنندهمدل | کدقيمت (تومان)
 درب MDFدرسام ایرانکلاسیک780.000
درب HDFدرسام ایرانشیشه خور900.00
درب ABSدرسام ایران        __380.000
درب ضد سرقتگروه صنعتی درکوترکیه30044.550.000
درسامایرانD033.800.000
گروه صنعتی درکوترکیه30034.960.000

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا