سبک زندگینکات خانه‌داری

از بین بردن پشه در منزل

حضور مداوم پشه ها در اطراف ما آن هم در فصل تابستان بسیار خسته کننده و کلافه کننده است. به همین دلیل معمولا با نزدیک شدن به این فصل همه افراد سعی می کنند راهکارهایی برای از بین بردن و مقابله با پشه ها پیدا کنند. املاک آنلاین هم در این مطلب تصمیم دارد که 10 راهکار مفید برای از بین بردن پشه در منزل ، خلاص شدن از شرشان به شما معرفی کند.

دور کردن پشه از محیط خانه 

استفاده از مواد شیمیایی دافع پشه

  • یکی از راهکارهایی که به دفع پشه کمک زیادی می کند استفاده از مواد دفع کننده پشه بر روی پوست است. شما می توانید این مواد را که غالبا به شکل لوسیون یا کرم بدن هستند بر روی پوست خود بزنید تا از پشه خوردگی جلوگیری شود. توصیه می کنیم که قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب این کرم ها را بر روی پوست بزنید و بعد به سراغ ضد آفتاب بروید.
  • معمولا کرم ها و لوسیون های این چنینی که تولید می شوند چیزی در حدود 30 تا 50 درصد موادی دارند که می تواند در دفع پشه موثر باشد. استفاده از این کرم و لوسیون ها برای بزرگسالان و البته کودکان بیشتر از دو ماه توصیه می شود.
  • این کرم ها معمولا دارای 15 درصد پیرکاردین هستند که ماده ای بی بو است که حس خوبی را به شما منتقل می کند. مطالعات انجام شده نشان می دهد که این ماده می تواند به دفع بالای پشه ها کمک کند.

 پوشیدن لباس های پوشیده

  • معمولا یکی از راه هایی که برای از بین بردن پشه در منزل توصیه می شود پوشیدن لباس هایی است که به نسبت پوشیده هستند. بهتر است از پوشیدن پیراهن خودداری کنید و بلیز آستین بلند و شلوار بلند را جایگزین آن نمایید. شما می توانید با اسپری کردن مواد دافع پشه به لباستان از دفع کردن پشه خاطر جمع شوید. باید این را اضافه کنیم که از برخورد مسنقیم این اسپری ها با بدنتان خودداری کنید.
  • در هوای گرم معمولا توصیه می شود که لباس های تیره و سنگین نپوشید. باید این را اضافه کرد که پشه ها جذب بدن هایی می شوند که حرارت بالاتری دارند بنابراین خنک نگه داشتن بدن هم یکی از راه های جلوگیری از پشه خوردگی به حساب می آید.
  • سعی کنید از عرق کردن و نشستن عرق بر روی پوستتان جلوگیری کنید چرا که پشه ها به شدت جذب عرق روی بدن می شوند. شما می توانید با حمام کردن زود به زود و استفاده از عطر از این مسئله جلوگیری کنید.

 استفاده از پشه بند

یکی از قدیمی ترین و در عین حال کارآمدترین کارها برای مقابله و از بین بردن پشه در منزل در طول شب استفاده از پشه بند است. شما می توانید با نصب پشه بند در بالا و اطراف تخت خوابتان امنیت خود را در طول شب و در هنگام خواب فراهم کنید. این مسئله در زمانی که در مجاورت پنجره و یا در ورودی قرار دارد می تواند موثرتر هم باشد. فقط باید مراقب باشید که این پشه بندها سوراخ و یا پاره نشوند.

 استفاده از توری در خانه

شما می توانید با استفاده از یک توری در پنجره، در و یا هر فضای باز دیگری که می تواند باعث رفت و آمد پشه شود به دفع پشه ها به داخل خانه تان کمک کنید. این روش قطعا می توانند نتیجه خیلی خوبی برای شما به دنبال داشته باشد.

دور کردن پشه از حیاط

 استفاده از محصولات سیترونلا

  •  شما می توانید از محصولات گیاهی برای دفع پشه از حیاط استفاده کنید. برای مثال پشه ها اصلا دوست ندارند که به روغن نارگیل نزدیک شوند. علاوه بر آن شما می توانید با سوزاندن شمع سیترونلا در داخل گلدانتان پشه ها را با کمک دودی که از گلدان خارج می شود دور کنید.
  • یک گیاه سیترونلا در گلدان خود بکارید و بعد از آن شاخه ای از آن را بردارید و بر روی پوست خود و یا اطراف حیاط خود بمالید تا بوی آن مانع آمدن پشه ها شود. بخور سیترونلا هم می تواند باعث دفع پشه از محیط شود. فقط توصیه می کنیم که در زمان بخور آن، از این فضا دور شوید چرا که استنشاق آن برای انسان ناسالم و مضر است.

 سوزاندن مواد

شما می توانید با سوزاندن بعضی مواد و روغن ها هم باعث از بین بردن پشه در منزل از محیط شوید. برای مثال شما می توانید با سوزاندن اسانس لیمو و اکالیپتوس، اسطوخودوس، گلابی و… و یا حتی مخلوطی از چند اسانس و پخش شدن بوی آنها در محیط باعث دور شدن پشه ها شوید. این کار می تواند تا حداقل شعاع 2 تا 3 متر اطراف این اسانس ها را عاری از هرگونه پشه سازد.

 استفاده از مایع ظرفشویی و آب

یکی از کارهای دیگری که برای دفع پشه می توانید انجام دهید استفاده از ترکیب صابون و آب است. شما می توانید مثل این تصویر مخلوط آب و صابون را در ظرفی روباز بریز و آن را در محیط خود قرار دهید. با این کار پشه ها به این مایع و محلول جذب می شوند و در حباب های آن گرفتار می شوند.

استفاده از نورپردازی های دافع پشه

شما می توانید با نصب چراغ های LED در اطراف درب، پنجره و حیاط خود به دور شدن پشه ها کمک کنید. باید گفت که پشه ها هیچوقت اطراف چراغ های LED زردرنگ جمع نمی شوند!

 پوشاندن فضای باز!

می توانید با پوشاندن فضای باز اطراف خانه خود از ورود پشه ها جلوگیری کنید. همانطور که در این تصویر هم می بینید با پوشاندن فضاهایی مثل اطراف تراس ها مانع از ورود پشه ها شوید. اگر این لایه های پوششی، ضد آب هم باشند می توانند به عنوان لایه های مفیدی در زمان برف و باران هم به شمار روند که با این کار می توانید با یک تیر چند نشان بزنید!

کاشتن سیر در حیاط

مطالعات انجام شده نشان می دهند که پشه ها از سیر خوششان نمی آید. شما می توانید با کاشتن سیر در حیاطتان هم این سبزیجات خوشمزه را برای خودتان تهیه کنید و هم باعث از بین بردن پشه در منزل و فضای حیاط، تراس و یا هرجای دیگری شوید. پاشیدن پودر سیر در حیاط هم می تواند تاثیر مشابهی داشته باشد. فقط سعی کنید که از خوردن این سیر چه به عنوان سبزی و چه به عنوان پودر، توسط حیوانات خانگی تان جلوگیری نمایید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا