سرمایه گذاری

مهمترین مزایای سرمایه گذاری در ملک چیست؟


هر انسانی در طول دوران زندگی خود باید بخشی از درآمد خود را در مسیری سرمایه‌گذاری کند که در بلندمدت، به سود بسیار خوبی رسیده و از طرفی این سرمایه‌گذاری، مطمئن باشد. در حال حاضر راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. خرید طلا، ورود به بورس، سپرده‌های بانکی و سرمایه‌گذاری ملک، از جمله روش‌های رایجی است که اخیراً مورد استقبال مردم قرار گرفته است. اما جالب است بدانید که آمار نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری ملک، رتبه اول را به خود اختصاص داده و به‌عنوان بهترین روش شناخته شده است. آیا می‌دانید دلیل آن چیست؟ در ادامه همراه ما باشید تا با مزایای سرمایه گذاری در ملک آشنا شوید.

مزایای سرمایه گذاری در مسکن

مزایای سرمایه گذاری در مسکن

هر روش سرمایه‌گذاری، مزایا و معایبی خاص خود را دارد که شما باید به برآیند این دو توجه کنید. برای مثال مهم‌ترین مزیت‌های سرمایه‌گذاری در ملک که باعث شده است در حال حاضر به‌عنوان بهترین راهکار شناخته شود، عبارت‌اند از:

1_ سرمایه گذاری در ملک بدون ریسک و راحت است.

بری اینکه بتوانید وارد بورس شوید، باید یک فرد حرفه‌ای در این زمینه باشید چون در غیر این صورت در مدت‌زمان کوتاهی، سرمایه خود را از دست می‌دهید. شما باید بدانید در حال حاضر باید در چه اموری در بورس سرمایه‌گذاری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: انواع روش های سرمایه گذاری که باید بشناسیم !

یک خطا کافی است تا ضرر سنگینی را متحمل شوید. اما برای ملک چنین نیست. کافی است با یک مشاور املاک معتمد و باتجربه صحبت کنید تا یک ملک آینده‌دار را به شما معرفی کند و خرید را انجام دهید. حتی برای تغییر کاربری، زمان فروش، ساخت‌وساز و… نیز کافی است با مشاورین حرفه‌ای مشورت کنید تا نتیجه ایدئال را به دست بیاورید.

2_ در ایران محدودیت ملک داریم

جالب است بدانید علی‌رغم اینکه ایران یک کشور پهناور است اما عمده زمین‌های آن به کوهستان، دشت و کویر اختصاص دارد و همین باعث می‌شود ما دچار محدودیت ملک برای زندگی شویم. در واقع املاکی که قابلیت ساخت‌وساز دارند، کمیاب شده و همان تعداد باقیمانده، بسیار ارزشمند خواهند شد.

3_ ارزش ملک در هر زمانی بالا است

ارزش ملک در هر زمانی بالاست

فرض کنیم که شما در زمان انقلاب، یک‌تکه زمین و مقدار زیادی دلار خریده‌اید. اکنون مقایسه کنید سرمایه‌گذاری در خرید ملک بهتر بوده است و یا خرید دلار؟ متأسفانه دلار و طلا مدام در حال تغییر بوده و در چند سال اخیر شاهد ازدست‌رفتن سرمایه بسیار از هم‌وطنان عزیز بوده‌ایم که تمام دارایی خود را وارد خرید دلار کرده‌اند؛ بنابراین خرید ملک، کمترین ریسک را دارد. حداقل چیزی که وجود دارد این است که اگر بازار ملک خراب شد، می‌توانید زمین یا ساختمان را برای خودتان نگه دارید.

4_ امکان تغییر کاربری ملک وجود دارد

ملک تنها چیزی است که هر زمان خواستید می‌توانید کارایی آن را عوض کرده و در مسیر جدید از آن استفاده کنیم. برای مثال یک ملک صنعتی را به ملک کشاورزی تبدیل کنید. در واقع متناسب با شرایط فعلی و اینکه در حال حاضر فعالیت در چه زمینه‌ای بهتر است، کاربری ملک را عوض کنید. اما آیا چنین امکانی با خرید دلار یا طلا وجود دارد؟

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در طلا یا مسکن؟

5_ ملک، کالای وارداتی نیست

مهم‌ترین تفاوت البته برتری املاک نسبت به سایر روش‌های سرمایه‌گذاری در این است که ملک را نمی‌توان از خارج از کشور وارد کرد. در واقع تمام مردم باید برای خرید ملک، به سراغ زمین‌های داخل کشور بروند در نتیجه دست رقابتی از طریق واردات در این زمینه وجود ندارد.

6_ از تسهیلات بانکی می توانید استفاده کنید.

فرض کنیم که شما زمینی خریداری کرده‌اید و اکنون می‌خواهید ساخت‌وساز را در آن شروع کنید. شما می‌توانید از تسهیلات بانکی استفاده کرده و وقتی کار تمام شد، بخشی از سود ساختمان را برای پرداخت اقساط بانکی هزینه کنید. در اصل شما تنها برای خرید ملک هزینه کرده‌اید و اکنون با وام‌های بانکی توانسته‌اید زمین را به یک ساختمان تبدیل کنید که ارزش چندین برابری برای شما دارد.

7_ رهن و اجاره ملک و سودآوری

درصورتی‌که یک ساختمان کامل را خریداری کرده‌اید و نیازی به آن ندارید، می‌توانید آن را اجاره داده و از اجاره‌بهای آن برای امور دیگر استفاده کنید. حتی اگر یک‌تکه زمین خریداری کرده‌اید، امکان اجاره دادن آن برای اموری همانند کشاورزی وجود دارد البته اگر امکانات در آن منطقه وجود داشته باشد.

در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهام در خصوص سرمایه‌گذاری در ملک می‌توانید سوال خود را در انتهای همین مقاله از مجله املاک آنلاین در بخش نظرات مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان به سوال شما پاسخ دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا