سبک زندگینکات خانه‌داری

هواگیری شوفاژ ،‌ 4 قدم ساده تا خانه ای گرم تر!

هواگیری شوفاژ و رادیاتور یکی از کارهای مهمی است که معمولا با آغاز فصل سرما باید انجام شود، تا هوای جمع شده در داخل لوله های رادیاتور خالی شود و عمل گرمایش خانه به خوبی انجام شود.تعمیرات منزل:  اکثر ما از شوفاژ یا پکیج برای گرم کردن خانه استفاده می کنیم که این وسایل گرمایشی با گرم کردن آب و به جریان انداختن آن در رادیاتورها خانه را گرم می کنند، اما گاهی پیش می آید که با وجود دمای خوب آب و عدم وجود مشکل در لوله کشی خانه، رادیاتورها به خوبی گرم نمی شوند. علت آن شاید جمع شدن هوا در لوله های رادیاتور باشد که به آسانی با هواگیری شوفاژ ها حل می شود،‌ شما می‌توانید با انجام 4 مرحله ساده، این مشکل را رفع کنید. پس با املاک آنلاین در این مطلب همراه باشید.

نحوه هواگیری شوفاژ

برای هواگیری شوفاژ ابتدا باید پیچ مخصوص شوفاژ را تهیه نمایید. اگر فرش تان زیر رادیاتور است آن را کنار بزنید و زیر رادیاتور دستمالی پهن کنید و یا یک ظرف که بتوانید آن را به راحتی زیر پیچ بگیرید را محیا کنید. این اقدامات صرفا جنبه احتیاطی دارند.

به کمک پیچ گوشتی مخصوص پیچ رادیاتور را کمی باز کنید تا هوای داخل آن خارج شود اما نه
به گونه ای که آب با شدت از رادیاتور بیرون بپاشد و همه جا را خیس کند.

در مرحله از طریقه هواگیری شوفاژ ،‌ظرف یا دستمال را زیر محل خروج آب بگیرید؛ با دیدن بیرون ریختن مقداری آب از رادیاتور گمان نکنید کار تمام
است و هواگیری رادیاتور تمام شده است. باید چند مرحله آب از رادیاتور خارج شود تا تمام هوای بین لوله ها تخلیه شود.

پس از اطمینان از خروج کامل هوای رادیاتور پیچ را محکم سرجایش ببندید.

نکات قابل توجه در این روش هواگیری شوفاژ

  1. در صورتیکه سیستم شوفاژ شما مدار بسته یعنی به صورت پکیج دیواری باشد باید ابتدا دستگاه گرمایش مرکزی را خاموش کنید و سپس بعد از گذشت یک ساعت عمل هواگیری را انجام دهید.
  2. در صورتیکه سیستم شوفاژ شما مدار باز یعنی به صورت موتورخانه مرکزی باشد باید ابتدا پمپ سیرکولاسیون مدار شوفاژ را خاموش کنید و سپس بعد از گذشت چند دقیقه اقدام به هواگیری رادیاتورها کنید.

سوالات متداول در مورد هواگیری شوفاژ

سؤالی که این روز از ما بسیار پرسیده می شود و شاید برای شما هم پیش آمده باشد این است که چرا بعد از عمل هواگیری شوفاژ ، همچنان رادیاتور سرد است؟ از دلایل گرم نشدن شوفاژ می توان به موارد زیر اشاره کرد که ارائه راه حل در این موارد نیازمند دانش خاص خود می‌باشد و بهتر است برای حل آن از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرد:

  • کاهش فشار گاز
  • رسوب گرفتن مبدل
  • خراب شدن سنسور گرمایش
  • اشکال در ورودی گاز
  • اشکال در طراحی اولیه سایز لوله های ورودی گاز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا